2010 m. rugsėjo 12 d., sekmadienis

Ištrauka iš kursinio darbo

Elektroninė bankininkystė pasaulyje plėtojasi labai sparčiai. Lietuvoje jos paslaugos pradėtos teikti visai neseniai. Bankams elektroninė bankininkystė leidžia plėsti veiklą, rinkas, siūlyti klientams naujų produktų ir paslaugų, stiprinti užimamą konkurencinę padėtį. Plėtojant šią veiklos sritį, didėja visos bankų sistemos efekty­vumas, mažėja sandorių sudarymo sąnaudos. Klientams siūlomas patogesnis ir greitesnis aptarnavimas, mažesnės banko paslaugų kainos.
Technologinės naujovės bankuose siejamos su kompiuterių bei kitos elektroninės įrangos diegimu, smarkiai pakeičiančiu bankų paslaugų pristatymo ir atlikimo būdus. Internetinė bankininkystė, būtų neįmanoma be Web 2.0 technologijos, kuri supaprastina naudojimąsi bankų paslaugomis, sutaupo laiko ir pinigų. Šios technologijos dėka, bankų klientai patys gali atlikti norimas operacijas, nuolatos tikrinti duomenis apie savo banko sąskaitas, indėlius, paskolas ir pan.  Nors ši bankų paslauga Lietuvoje atsirado tik 2000 metais (pasaulyje – 1995m.), tačiau daugelis vartotojų jau spėjo įvertinti šios paslaugos galimybes ir privalumus.



  1. Lietuvos ir užsienio bankai vis daugiau paslaugų teikia elektroninėmis priemonėmis. Elektroninės bankininkystės paslaugos leidžia išlaikyti esamus ir pritraukti naujų klientų, mažinti sąnaudas. Tačiau jos turi atitikti klientų poreikius, apie jas reikia nuolatos informuoti, turi būti užtikrintas elektroninių operacijų saugumas.
  2. Elektroninės bankininkystės paslaugų vartotojų skaičius labai priklauso nuo to, kaip šalis pasirengusi naudoti naująsias technologijas. Elektroninės bankininkystės plėtojimo galimybes geriausiai atskleidžia tokie rodikliai, kaip interneto, telefoninės ir mobiliosios bankininkystės paslaugų vartotojų, mokėjimo kortelių skaičius.
  3. Lietuvoje veiklą vykdo 9 Lietuvos banko licenciją turintys komerciniai bankai ir 7 užsienio šalių bankų filialai. Lietuvoje internetinės bankininkystės paslaugomis naudojasi kur kas mažiau vartotojų nei yra užsiregistravusių jomis naudotis, o daugumos Lietuvos komercinių bankų interneto tinklapiai neatitinka vartotojų lūkesčių.

    2 komentarai: